Τα προβλήματα είναι ήδη ορατά και στην οικονομία, με τους αερομεταφορείς να καλούνται να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παράσχουν υπηρεσίες εκατομμυρίων ευρώ στους επιβάτες που δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν.
Η κατάσταση αντικατοπτρίστηκε και στα χρηματιστήρια, όπου σημειώθηκε πτώση μεταξύ 0,8% και 2,2% στις μετοχές των αεροπορικών εταιρειών Lufthansa, Βritish Αirways, Αir Βerlin, Αir France-ΚLΜ, Ιberia και Ryanair. Η διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας από την έκρηξη του ηφαιστείου στην Ισλανδία είναι σοβαρότερη από εκείνη που προκλήθηκε από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ εκτιμάται ότι είναι η μεγαλύτερη από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
2. Απώλεια των δεδομένων της πτήσηςαπό τη φραγή των αισθητήρων του αεροσκάφους
3. Τροφοδοσία αέρα.Στο εσωτερικό του αεροσκάφους κυκλοφορεί συμπιεσμένος αέρας που προέρχεται από τους κινητήρες. Η στάχτη μπορεί να φράξει τα φίλτρα και να οδηγήσει σε πλήρη διακοπή της τροφοδοσίας αέρα, με κίνδυνο να προκαλέσει απώλεια στην πίεση της καμπίνας.
4. Προβλήματα στους κινητήρες. Η είσοδος στάχτης στους κινητήρες μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη και ίσως διακοπή της λειτουργίας τους.
5. Εσωτερικό του κινητήρα
6. Το υλικό που έχει λιώσει θα παγώσεικαι θα κολλήσει στα πτερύγια της τουρμπίνας, εμποδίζοντας τη ροή των αερίων της καύσης.
7. Σωματίδια από γυαλί μπορεί να λιώσουνστον θάλαμο καύσης σε συνθήκες υψηλής ώσης.
8. Σκληρά σωματίδιαείναι δυνατόν να διαβρώσουν τα πτερύγια του συμπιεστή.
9. Αφαίρεση του πάγου από τα φτερά
10. Πίεση καμπίνας