|
ΓΚΟΥΑΝΤΑΝΑΜΟ ΟΡΓΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ «ΜΕΘΟΔΟ»
Βασανιστήρια μετά μουσικής
Το να μετατρέψει κανείς τη μουσική σε «όπλο» ακούγεται ως μια σύλληψη ακραία, αν όχι αρρωστημένη. Πρόκειται ωστόσο για μια κοινή τακτική στο πακέτο του κηρυγμένου από τις Ηνωμένες Πολιτείες πολέμου κατά της τρομοκρατίας. Τώρα εκτός από τους κρατουμένους που υποβάλλονται σε βασανιστήρια, αντιδρούν και οι μουσικοί, των οποίων οι συνθέσεις γίνονται μέσο βασανισμού από τον αμερικανικό στρατό.
Ο Τομ Μορέλο (φωτ.), οι «Massive Attack» και άλλοι συνθέτες και μουσικοί, που η μουσική τους χρησιμοποιείται ως όργανο βασανισμού στο Γκουαντάναμο, ξεκίνησαν εκστρατεία για την κατάργηση της «μεθόδου» (φωτ. Ass. Press) |
Δυνατά, πιο δυνατά...
Για πολλούς φυλακισμένους που μεγάλωσαν στο Αφγανιστάν, όπου η μουσική ήταν απαγορευμένη όταν κυβερνούσαν οι Ταλιμπάν, οι ανακρίσεις από τις αμερικανικές δυνάμεις σηματοδότησαν ουσιαστικά την πρώτη έκθεσή τους σε δυνατούς ρυθμούς, που παίζονται μάλιστα σε υπερβολικά δυνατή ένταση.
Μαρτυρίες κρατουμένων σήμερα στο Γκουαντάναμο αναφέρουν παλιότερα περιστατικά από την κράτησή τους σε φυλακές της CIA στο Αφγανιστάν, όπου άνθρωποι σε κατάσταση τρέλας ούρλιαζαν και χτυπούσαν απεγνωσμένα το κεφάλι τους στον τοίχο, μη μπορώντας να αντέξουν περισσότερο. «Η CIA "δούλευε" με αυτόν τον τρόπο πάνω σε ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου εμού, μέρα και νύχτα για μήνες. Πολλοί έχασαν το μυαλό τους», κατήγγειλε στον συνήγορό του ο Μπινιάμ Μοχάμεντ που κρατείται σήμερα στο Γκουαντάναμο.
Υπάρχει όμως και η άλλη άποψη: κάποιοι μουσικοί δηλώνουν «περήφανοι» που η μουσική τους χρησιμοποιείται σε ανακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου του μπασίστα Στίβι Μπέντον, του οποίου το συγκρότημα έχει δώσει συναυλία στο Ιράκ κι έχει ηχογραφήσει ένα από τα αγαπημένα κομμάτια των... ανακριτικών αρχών, με τίτλο «Bodies».
Κ. ΤΖΑΒΑΡΑ (Πηγή: Ασοσιέιτεντ Πρες)
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 11/12/2008