Lolitopages

Tuesday, May 25, 2010

Εγκαταλείψτε το Facebook!

Εκστρατεία στο Ιnternet για μαζική έξοδο από τη δημοφιλή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στις 31 Μαΐου


Διαμαρτυρία για την εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων των χρηστών


ΟΛΟ ΚΑΙ πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό οι φωνές εναντίον του Facebook. Οι διαχειριστές της μεγαλύτερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης δέχονται τα «πυρά» επικριτών που τους κατηγορούν
ότι όχι μόνο δεν προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών αλλά τα δημοσιοποιούν και τα εκμεταλλεύονται με σκοπό το οικονομικό όφελος. Δυσαρεστημένοι χρήστες
οργανώνουν «εκστρατείες» εξόδου από το Facebook, ενώ αρκετοί γκουρού των νέων μέσων καταργούν τον λογαριασμό τους στην ιστοσελίδα ή «σβήνουν το προφίλ τους».

Η διαδικτυακή εκστρατεία «Quitfacebookday» έχει ορίσει την 31η Μαΐου ως ημέρα μαζικής εξόδου από το Facebook, αν και ως σήμερα αυτοί που έχουν δηλώσει συμμετοχή δεν ξεπερνούν τις 10.000. Μπορεί αυτός ο αριθμός να μην είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, τον τελευταίο καιρό όμως παρατηρείται στον παγκόσμιο ιστό μια πολύ σημαντική αύξηση των χρηστών που αναζητούν τρόπο για να σβήσουν το προφίλ τους στο Facebook. Στις αρχές Μαΐου 14 οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων και καταναλωτών στις ΗΠΑ με επιστολή τους προς την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ κατήγγειλαν το Facebook ότι ακολουθεί πρακτικές που παραπλανούν τους χρήστες και παραβαίνουν τη νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών.

Η βασική αιτία για την οποία οι περισσότεροι χρήστες έχουν εξοργιστεί με το Facebook είναι οι συχνές αναπροσαρμογές στην πολιτική απορρήτου του δικτύου. Εχουν περάσει μόνο πέντε χρόνια από τότε που η ιστοσελίδα διαβεβαίωνε ότι «καμία προσωπική πληροφορία που υποβάλλετε στο Facebook δεν θα είναι προσβάσιμη σε κανέναν χρήστη που δεν ανήκει σε κάποια από τις ομάδες που εσείς έχετε επιλέξει».

Σήμερα, σύμφωνα με τους στάνταρντ όρους με τους οποίους λειτουργεί το Facebook, όλα τα προσωπικά σας δεδομένα είναι «δημόσια». Στην περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να αλλάξει τους όρους αυτούς έρχεται αντιμέτωπος με μια διαδικασία τόσο περίπλοκη που οι περισσότεροι το αφήνουν για... μια άλλη μέρα. Με λίγα λόγια, δεν μπορείτε να κάνετε απόρρητη τη λίστα με τους φίλους σας. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το θέμα του απόρρητου οι διαχειριστές του Facebook ανακοίνωσαν πριν από λίγες ημέρες ότι πρόκειται σύντομα να ενεργοποιήσουν νέους όρους για την προστασία των δεδομένων των χρηστών και να απλοποιήσουν τη διαδικασία «εξόδου» από την ιστοσελίδα.5 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ
* Οι όροι χρήσης της ιστοσελίδας είναι εντελώς μονομερείς. * Παραχωρείτε στους διαχειριστές την άδεια να χρησιμοποιούν το υλικό που «ανεβάζετε» στο site και το οποίο καλύπτεται από τη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων (φωτογραφίες,βίντεο και κείμενα) όπως και όποτε θέλουν,χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να σας αποζημιώσουν ή να σας δώσουν ποσοστό επί των κερδών που πιθανώς θα έχουν.

* Ούτε οι όροι χρήσης ούτε η πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά.

* Στην πολιτική απορρήτου αναφέρεται ότι μπορεί να συλλεγούν πληροφορίες για τον τύπο του browser, τη γεωγραφική θέση και την ΙΡ του υπολογιστή,καθώς και για τις σελίδες που επισκέπτεστε * Είναι πολύ δύσκολο να σβήσετε το προφίλ σας.

5 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ
* Μπορείτε να έρθετε σε επαφή αυτόματα με μεγάλο αριθμό ανθρώπων,ανάλογα με το πόσους «φίλους» έχετε και πόσους έχουν εκείνοι.

* Είναι ένας άμεσος τρόπος κοινωνικής οργάνωσης.

* Σας βοηθάει να θυμάστε τα γενέθλια των φίλων σας.

* Σας βοηθάει να βρεθείτε ξανά με ανθρώπους με τους οποίους έχετε χαθεί.

* Είναι πολύ εύκολο να γίνετε μέλος του Facebook.

KANENA AΠΟΡΡΗΤΟ
Αν έχετε προφίλ στο Facebook,δεν μπορείτε να εμποδίσετε τον εργοδότη σας να το δει.Αν θέλετε να υποστηρίξετε μια ομάδα αλλά δεν θέλετε ο σύντροφός σας να το δει,είναι αδύνατον.Αν δηλώσετε ότι σας αρέσει κάτι- ένα βιβλίο,ένα σχόλιο,ένα βίντεο,μια φωτογραφία-,η δήλωση αυτή παραμένει για πάντα στη «μνήμη» του Facebook και διαχέεται σε μηχανές αναζήτησης και ειδικές εταιρείες στόχευσης που συνεργάζονται με διαφημιστές προκειμένου η διαφήμιση συγκεκριμένων προϊόντων να κάνει την εμφάνισή της σε συγκεκριμένους χρήστες.Φυσικά όλα αυτά με το αναμενόμενο οικονομικό όφελος για όλους τους εμπλεκομένους εκτός από τους χρήστες.