Οι πωλήσεις των cds / dvds μειώνονται. Μα πως θα στηριχθεί η μουσική βιομηχανία… και ας μην το δούμε από τη κακή κερδοσκοπική πλευρά του θέματος: πως οι καλλιτέχνες θα πληρωθούν για την δουλειά που κάνουν; Και αντίστροφα πως θα συνεχίσουμε να έχουμε καλή και ποιοτική μουσική;
Το ’80 σαν downloader είχαμε τα μαγνητόφωνα. Το 93 που το πρωτοεμφανίστηκε το internet για μαζική κατανάλωση… και μαζί του φάνηκαν οι πρώτοι κακοί οιωνοί για την μουσική βιομηχανία, καθώς η πειρατεία έμοιαζε κάτι ραγδαίο και ανεξέλεγκτο. Μέσα 10 χρόνια κατέφερε να διακινηθεί τόση μουσική που οι περισσότεροι του είδους είχαν εκατοντάδες χιλιάδες τραγούδια στους σκληρούς δίσκους τους. Το 2005 το 50% της κίνησης του internet στην Ευρώπη ήταν downloads τραγουδιών και ταινιών. Αναμφισβήτητα η πειρατεία επηρέασε την μουσική βιομηχανία, αλλά κι αυτή έκανε ότι μπορούσε το 2008 περίπου για να κλείσει πολλές ιστοσελίδες που διευκόλυναν τους χρήστες (torrent indexers).
Είμαστε σε μια περίοδο που η ανάπτυξη τεχνολογίας από το 80 και μετά έχει τέτοια αύξηση που δεν είχε δει ποτέ η ανθρωπότητα. Μοιάζει σχεδόν με την βιομηχανική επανάσταση. Η τεχνολογία κατάφερε να επηρεάσει περισσότερους ανθρώπους από ότι είχαν επηρεάσει οι αυτοκρατορίες.
Τα μουσικά συγκροτήματα την δεκαετία του 80 έβγαζαν χρήματα περισσότερο από τις πωλήσεις των δίσκων. Μετά από 20 χρόνια περίπου έχουν αλλάξει τα πράγματα, οι μουσική βιομηχανία (και οι μουσικοί της) βγάζουν χρήματα περισσότερο από live συναυλίες που είναι πλέον κανονικά show, από πωλήσεις πνευματικών δικαιωμάτων σε ραδιόφωνο / internet radio, τηλεόραση internet sites like youtube.com.
Ειδικά η διακίνηση μέσα από διαδικτυακά κανάλια σαν το youtube είναι η λύση. Οι μουσικές εταιρίες πουλάνε τα δικαιώματα στο youtube και σε κάθε άλλο ανάλογο κανάλι αναπαραγωγής μέσου, ανά χώρες μάλιστα ξεχωριστά και έτσι μπορούμε και βλέπουμε και ακούμε μουσικά κομμάτια που για να παίρναμε το cd τους θα πρέπει να το αγοράζαμε από το εξωτερικό. Έτσι αυτόματα, ο καλλιτέχνης / μουσικός . δημιουργός έρχεται απέναντι σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Φυσικά ακόμα δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή, ούτε είναι κερδοφόρα η νόμιμη διακίνηση υλικού μέσω internet. Πολύ σημαντικό μέρος θα παίξει η διαφήμιση μαζί με την διακίνηση κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα σε μεγάλο βαθμό.
Το μόνο σίγουρό είναι ότι η μουσική βιομηχανία δεν πεθαίνει και ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει ακόμα και τους νέους καλλιτέχνες, αρκεί να χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο και από καλούς managers. Ίσα ίσα που με το internet σήμερα μπορούν να προβληθούν νέα συγκροτήματα που το ’80 έπρεπε να πληρώσουν τα κέρατά τους.