Thursday, May 14, 2009
Ελεγχοι σε 300.000 πολυτελή ΙΧ
«Φορο-μπλόκο» σε περισσότερα από 300.000 πολυτελή ΙΧ (αξίας άνω των 40.000 ευρώ) στήνει το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με την Τροχαία σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.
Είκοσι μεικτά συνεργεία τα οποία θα αποτελούνται από αστυνομικούς, ελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ) και τελωνειακούς σε καθημερινή βάση θα σταματούν ακριβά ΙΧ ανεξαρτήτως μάρκας ή χώρα προέλευσης και θα πραγματοποιούν διεξοδικούς ελέγχους που θα αφορούν τόσο τα στοιχεία του οχήματος όσο και τα φορολογικά δεδομένα του ιδιοκτήτη-οδηγού του οχήματος. Τα συνεργεία που θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση επτά ημέρες την εβδομάδα θα διασκορπισθούν στα ακριβά προάστια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, έξω από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, στα διόδια, στα λιμάνια και κατά μήκος των εθνικών οδών. Παράλληλα θα βρίσκονται σε κομβικά σημεία εισόδου και εξόδου από τη χώρα ώστε να ελέγχονται όλα τα πολυτελή οχήματα που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ελλάδα. Στην Αττική ο αριθμός των συνεργείων που θα πραγματοποιεί καθημερινά ελέγχους θα είναι 12, στη Θεσσαλονίκη έξι και στην υπόλοιπη Ελλάδα δύο. Πάντως, αν διαπιστωθεί ότι σε κάποια περιοχή, π.χ. στην Κρήτη υπάρχει μεγάλος αριθμός πολυτελών αυτοκινήτων, είναι πιθανόν ο αριθμός των συνεργείων να αυξηθεί.
Ας δούμε όμως ποιους ελέγχους θα πραγματοποιούν τα εν λόγω μεικτά συνεργεία και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες των πολυτελών ΙΧ. Οι αστυνομικοί το πρώτο που θα ελέγχουν είναι αν ο αριθμός πλαισίου του οχήματος αντιστοιχεί σε αυτόν που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και αν το δίπλωμα κυκλοφορίας είναι νόμιμο. Επίσης, στην περίπτωση όπου το όχημα είναι πετρελαιοκίνητο και κυκλοφορεί στην Αττική ή στη Θεσσαλονίκη όπου απαγορεύεται κάτι τέτοιο, θα επιβάλλονται αυστηρότατες κυρώσεις. Ακόμη, θα γίνεται έλεγχος για κάρτα καυσαερίων και αν έχει περάσει ΚΤΕΟ (αφορά τα μεταχειρισμένα και εκείνα που είναι ηλικίας άνω των 4 ετών). Παράλληλα, θα ελέγχονται τα οχήματα με ξένες πινακίδες, καθώς και αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Με τη σειρά τους οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ και των τελωνειακών υπηρεσιών με τη χρήση τη φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή (laptop), ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με την κεντρική υπηρεσία και το σύστημα Εlenxis, θα εισάγουν τον αριθμό φορολογικού μητρώου του ιδιοκτήτη του οχήματος και θα πραγματοποιούν επί τόπου μια σειρά από διασταυρώσεις. Αν κάποια από αυτές τις διασταυρώσεις «χτυπήσει κόκκινο», θα στέλνεται αμέσως σήμα στην Εφορία όπου ανήκει ο ιδιοκτήτης του οχήματος για την πραγματοποίηση διεξοδικού φορολογικού ελέγχου. Συγκεκριμένα, οι εφοριακοί πληκτρολογώντας τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος θα διαπιστώνουν αμέσως αν έχει αναγραφεί στη φορολογική δήλωση η αγορά και το ποσό αυτής. Αν το ποσό είναι πολύ χαμηλό (σύνηθες φαινόμενο στην περίπτωση μεταχειρισμένων οχημάτων), θα γίνεται περαιτέρω έλεγχος με τα στοιχεία του πωλητή και διασταύρωση αυτών. Παράλληλα, θα γίνεται έλεγχος για το αν τα εισοδήματα του φορολογουμένου συμβαδίζουν με το κόστος του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και αν προκύπτει θέμα τεκμηρίου αγοράς («πόθεν έσχες»). Συγκρίνοντας τον αριθμό της πινακίδας με τον αριθμό πλαισίου θα γίνεται έλεγχος για το αν έχει υπάρξει παραποίηση του κινητήρα, ενώ σε πρώτη ελεγκτική ζήτηση θα βρεθούν τα οχήματα με ξένες πινακίδες.
Τέλος, αν το όχημα είναι γραμμένο σε επιχείρηση ή αγορασμένο μέσω εταιρείας leasing, θα γίνεται περαιτέρω έλεγχος για το αν η επιχείρηση αυτή είναι ενεργή ή λειτουργεί ως βιτρίνα.