Lolitopages

Saturday, May 30, 2009

30 λόγοι να μην πας σε σχολή ηχοληψίας

1.Το να σου προσφέρει κάποιος αναβολή στράτευσης δεν είναι παροχή και δεν πρέπει να επιλέγει κανείς την ακαδημαϊκή του εκπαίδευση σύμφωνα με το εάν θα πάρει αναβολή ή όχι.

2.Με τα λεφτά που θα δώσεις στη σχολή, στήνεις άνετα πλέον ένα αξιοπρεπές home studio και μαθαίνεις στην πράξη αυτά που δεν θα μάθεις στην τάξη.

3.Υπάρχουν εξαιρετικά βιβλία και εγχειρίδια στο εμπόριο, που είναι έτη φωτός μπροστά από τις σημειώσεις ενός καθηγητή (Αλλιώς ο Katz δε θα έβρισκε εκδότη).

4.Η σχολή δεν θα σου βρει δουλειά. Μόνος σου πρέπει να βρεις δουλειά, όπως όλοι άλλωστε.

5.Τη σχολή δεν την απασχολεί αν θα βρεις δουλειά, γιατί δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Δεν είναι υποχρεωμένη να σου βρει δουλειά.

6.Η αγορά εργασίας δεν ασχολείται με πτυχία. Κανείς δεν θα προσλάβει ένα ηχολήπτη επειδή έχει τελειώσει την τάδε σχολή. Θα τον προσλάβει για τα αυτιά του και την αντίληψή του.

7.Η αγορά εργασίας δεν ασχολείται με ακαδημαϊκές αναζητήσεις. Δεν υπάρχει νόημα στο να θεωρείς την τάδε κονσόλα "την καλύτερη κονσόλα στον κόσμο", επειδή έτσι σου είπε κάποιος.

8.Όχι απλά δεν έχεις ακούσει την τάδε κονσόλα, αλλά δεν ξέρεις να ονοματίσεις ούτε είκοσι δίσκους που έγιναν με την τάδε κονσόλα.

9.Στην Ελλάδα κάποιοι όταν λένε αγορά εργασίας εννοούν τα σκυλάδικα κάθε είδους.

10.Τα σκυλάδικα κάθε είδους δεν χρειάζονται ηχολήπτες με όραμα, αλλά υπαλλήλους.

11.Δεν υπάρχει λόγος να πληρώνεις κάποιον για να σου περιγράφει μεγαλόστομα πως μειξάρεται ο δίσκος της τάδε διάσημης τραγουδίστριας, όταν βασικά αυτό που θα πολύ πιθανόν θα κάνεις στο μέλλον ως ηχολήπτης θα είναι να βάζεις τις διαφημίσεις και να ανεβοκατεβάζεις το fader της φωνής του ραδιοφωνικού παραγωγού.

12.Δεν θα μάθεις ποτέ την πραγματική διαφορά μεταξύ FOH και monitor.

13.Δε θα μάθεις ότι ο σωστός τρόπος για το gain structure στις live φωνές ΔΕΝ είναι το χούφτωμα του μικροφώνου.

14.Στη σχολή δεν θα σου πουν ότι οι φακοί maglite και τα all access πάσα δεν κάνουν τον παπά.

15.Στη σχολή δεν θα σου πουν ποτέ ότι θα χρειαστεί οπωσδήποτε να στήσεις σιγά σιγά το δικό σου rack.

16.Κανένας δε θα σου δείξει πως να στήνεις σωστά ένα rack.

17.Δε θα ανακαλύψεις ποτέ ποιός είναι ο αγαπημένος σου κομπρέσσορας. Μόνο ποιός είναι ο αγαπημένος κομπρέσσορας του παραγωγόπουλου του τάδε ή του δείνα διάσημου.

18.Δε θα μάθεις να χρησιμοποιείς κολλητήρι.

19.Δε θα μάθεις να λύνεις και να δένεις μηχανήματα.

20.Δε θα μάθεις να επισκευάζεις μηχανήματα.

21.Δε θα μάθεις να τυλίγεις καλώδια με το σωστό τρόπο, δηλαδή αυτόν που δεν καταστρέφει τα καλώδια.

22.Gaffa tape. Θα μάθεις την ύπαρξή της αργότερα, όταν θα τη δεις στα χέρια κάποιου ξένου τεχνικού.

23.Θα αγνοείς επιδεικτικά το πως και το γιατί του στησίματος του συνόλου του εξοπλισμού μιας συναυλίας.

24.Θα πιστεύεις παθιασμένα ότι το σωστό είναι να έχουμε πάντα τους τελικούς ενισχυτές στο τέρμα.

25.Κανένας δε θα σου πει ότι το να πίνεις και να καπνίζεις οτιδήποτε πάνω από την κονσόλα είναι αντιεπαγγελματικό και επιβαρύνει τον εξοπλισμό και την παραγωγή.

26.Τα pro tools είναι ένα εργαλείο. Το λέει και το όνομά τους. Δεν είναι το μάνα εξ ουρανού.

27.Η σχολή δεν θα σου βρει καλλιτέχνες για να συνεργαστείς.

28.Κάθε χρόνο αποφοιτεί παγκοσμίως ένας απίστευτος αριθμός ηχοληπτών. Επειδή όμως ως γνωστόν η μουσική βιομηχανία συρρικνώνεται, οι θέσεις εργασίας επαρκούν για ένα απίστευτα μικρό αριθμό εξ αυτών. Αυτό δεν πρόκειται να το ακούσεις στη σχολή. Είναι σα να περιμένεις από το σουβλατζή να σου πει ότι το καμμένο λάδι κάνει κακό.

29.Είναι προτιμότερο με τα λεφτά που θα δώσεις για σπουδές να βρεις ένα καταξιωμένο ηχολήπτη και να του ζητήσεις ιδιαίτερα μαθήματα. Το πρακτικό κομμάτι αυτής της σπουδής είναι ανεκτίμητο.

30.Προτού πας να γραφτείς σε μια σχολή ηχοληψίας, βρες πρώτα τριάντα απόφοιτούς της που να μην το έχουν μετανιώσει και να εργάζονται αποκλειστικά και μόνο σαν ηχολήπτες.







Σημειώσεις:

1.Το άρθρο αυτό απευθύνεται στους νέους και τις νέες που αγαπάνε τη μουσική, είναι μαγεμένοι με τους χιλιάδες διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους παράγεται η μουσική και θέλουν να γίνουν κι αυτοί μέρος αυτής της δημιουργικής απασχόλησης. Απευθύνεται σε όσους και όσες είναι πρόθυμοι να αφοσιωθούν στον ήχο, με την ίδια πίστη που ένας μουσικός αφιερώνεται στο όργανό του.

2.Το άρθρο αυτό δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που πιστεύουν ότι η ηχοληψία είναι ο ιδανικός συνδυασμός χαβαλέ, ημιμάθειας και βιοπορισμού.

3.Τα συμπεράσματα αυτού του άρθρου δεν αφορούν τις σχολές που ξέρουν καλά τη δουλειά τους.