Lolitopages

Friday, March 26, 2010

Νέα τεχνολογία RFID δίνει τέλος στις ουρές των ταμείων!




Έχετε ολοκληρώσει τα ψώνια σας το Σάββατο το μεσημέρι στο super market και προχωρώντας προς τα ταμεία, βλέπετε την “ουρά” από τα καροτσάκια και σας “κόβονται τα πόδια”… “Άλλη μισή ώρα χαμένη” σκέφτεστε και δεν έχετε άδικο. Σε λίγο καιρό όμως, η εικόνα αυτή θα αποτελεί μια “γλυκιά” ανάμνηση καθώς οι νέες RFID ετικέτες θα λύσουν μια και καλή αυτή το πρόβλημα…
Πώς θα γίνει αυτό; Η εξέλιξη της τεχνολογίας RFID προχωρά με γοργά βήματα και υπόσχεται ότι οι νέες ετικέτες θα είναι “κρυμμένες” στη συσκευασία των προϊόντων και θα δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να περνούν με το καρότσι τους μπροστά από έναν scanner ο οποίος με τη σειρά του θα “διαβάζει” όλα τα ψώνια, θα βγάζει το λογαριασμό, θα χρεώνει το λογαριασμό του πελάτη και, παράλληλα, θα ενημερώνει την αποθήκη του καταστήματος!
Οι νέες RFID ετικέτες αναπτύσσονται από το Rice University του Τέξας και το Sunchon National University της Κορέας και χρησιμοποιούν τρανζίστορ λεπτού φιλμ, βασικό συστατικό των RFID ετικετών, που μπορούν να τυπωθούν σε χαρτί ή πλαστικό. Οι ομάδες που έχουν αναλάβει το συγκεκριμένο έργο συγκλίνουν στην άποψη ότι βαδίζουμε σε μια εποχή που το RFID θα αποτελέσει τη βασική τεχνολογία “αναγνώρισης” των προϊόντων, αντικαθιστώντας πλήρως το παραδοσιακό barcode. Οι ακαδημαϊκοί ερευνητές θεωρούν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι ώριμη σε πέντε χρόνια και το κόστος εκτύπωσης των ετικετών θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, στα επίπεδα του ενός σεντ!
Τα σημαντικότερα εμπόδια που καλούνται να επιλύσουν οι ερευνητές όσον αφορά στη νέα τεχνολογία, αφορούν κατά πρώτο λόγο στη μείωση του μεγέθους της RFID ετικέτας στα επίπεδα του σημερινού barcode και κατά δεύτερο στην ακτίνα εκπομπής, με στόχο αυτή να φτάσει στο επίπεδο του ενός μέτρου, έτσι ώστε να έχει πρακτική λειτουργία στα supermarkets και τα άλλα καταστήματα.
Αναμφίβολα όμως πρόκειται για μια εξαιρετική εφαρμογή της νανοτεχνολογίας που ουσιαστικά αποτελεί τον προάγγελο μιας νέας εποχής για το σύγχρονο shopping…