Αν έχετε μείνει με την εντύπωση ότι μόνον ο Βατοπεφραίμ (και -Σία), ο …καταμόναχος Τοπλού (και -Σία), οι δωροδόκοι-δωροδόχοι της Siemens, οι διευθυντάδες (και -Σία) των Ασφαλιστικών Ταμείων, έτσι για να πιάσω τα πιό χοντρά…, μάς ληστεύουν, είστε πολύ γελασμένοι, πολύ γελασμένες, πολύ γελασμένα παιδάκια.
Σέ ολοσέλιδο, λεπτομερές άρθρο της χτεσινής «Καθημερινής»
παρουσιάζεται η ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΗ των ελλήνων πολιτών/καταναλωτών από τα κυκλώματα της …τροφικής αλυσσίδας. Και όχι μόνον…
Τα συγκριτικά στοιχεία τιμών για πολλά προϊόντα εδώ και στις ΗΠΑ, ΟΜΟΙΑ ή και ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΑ προϊόντα των ΙΔΙΩΝ παραγωγών!!!, τα συνέλεξε μιά αμερικανίδα δημοσιογράφος, που επέλεξε την ωραία μας πατρίδα ως διαμονή της, εδώ και 11 χρόνια. Είναι η κα Κατ Κρίστοφερ που έχει και ένα αρκετά ενδιαφέρον “site”: http://livingingreece.gr.
Καλό είναι να το βρείτε αυτό το φύλλο της «Κ». Έχει πολλά στοιχεία και συγκρίσεις. Αν όχι, πηγαίνετε στο παραπάνω “site” της Κατ. Είναι στα αγγλικά όμως.
Εδώ παρουσιάζω μόνο τα πολύ κραυγαλέα, έχοντας όμως υπολογίσει και το ποσοστό υπερτίμησης, κατά τη σειρά του οποίου έχουν ταξινομηθεί. Όλες οι τιμές είναι σε ευρά, γιατί η κα Κρίστοφερ έχει κάνει αναγωγή στις τιμές ΗΠΑ. Με τιμή δολλαρίου πρόσφατη όμως, όχι την πολύ χαμηλή του καλοκαιριού.
Πάρτε βαθειά ανάσα…
ΕΙΔΟΣ ———–Ελλάδα—ΗΠΑ—-%
Κρέμα ξινή ———-2.79—–0.65—–429%
Γιαούρτι ————–1.18—–0.43—–274%
Μπριζόλες ———-11.19—–4.22—–265%
Φρουκτόζη ———–1.95—–0.76—–257%
Kleenex χαρτί υγ. —6.15—–2.50—–246%
Πίτσα κατεψυγμ. —3.10—–1.34—–231%
Κιμάς μοσχαρίσ. —-9.39—–4.55—–206%
Παγωτό Haag. D. —6.32—–3.07—–206%
Βούτυρο —————2.96—–1.49—–199%
Fructis Shampoo ——4.58—–2.39—–192%
Γάλα ——————–1.49—–0.78—–191%
Μαργαρίνη ———–0.82—–0.43—–191%
Πιπεριές Ολλανδ. —6.49—–3.39—–191%
Colgate Total ———–2.49—–1.32—–189%
Listerine —————–6.55—–3.84—–171%
Κόκα-Κόλα ———–1.45—–0.87—–167%
Fanta ———————1.42—–0.87—–163%
Σπαγγέτι Barilla ——1.96—–1.34—–146%
Και κάτι πολύ …ιδιότροπο:
Ενώ το “Ψωμί σε φέτες” είναι υπερτιμημένο κατά… 194% {από 1.65 στην Ελλάδα, 0.85 στις ΗΠΑ}, το “Ψωμί φραντζόλα” είναι φτηνότερο εδώ: 0.69 ενώ στις ΗΠΑ 0.76.
Θαύμα, θαύμα!…
Ή απλώς οι παραδοσιακοί φουρνάρηδες δεν είναι άπληστοι λήσταρχοι, όπως κάτι άλλοι.
…ΗΘΙΚΑ {και πρακτικά!} ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ
1. Παίρνετε ένα αεροπλάνο, πάτε στη Νέα Υόρκη κι εκεί αγοράζετε 20 “κομμάτια” από καθένα από τα εξής:
Φρουκτόζη, Χαρί υγείας Kleenex, Πίτσες κατεψυγμένες, παγωτά Haagen D. {με ένα φορητό ψυγειάκι βολεύονται – 9 ώρες ταξείδι είναι…}, Σαμπουάν Fructis, Listerine και Πιπεριές Ολλανδίας.
Έχετε κερδίσει 357 ευρά, το μισό ταξείδι δηλαδή! Λίγο είναι;;;
2. Δεν ξαναβάζετε στο στόμα σας Κόκα-κόλα {ούτε Φάντα}, ούτε βέβαια τα όμοια άλλης μάρκας. Μάς δουλεύουν άγρια!
Ο υποφαινόμενος, που δεν την έχει βάλει στο στόμα του ποτέ, θεωρεί ότι είχε μεγάλο όφελος. Και στην υγεία του, μακροπροθέσμως.
3. Επί δύο μήνες ΔΕΝ αγοράζετε ούτε παγωτά Haagen D., ούτε ζυμαρικά Barrila, ούτε πιπεριές Ολλανδίας, ούτε Fructis, ούτε χαρτί υγείας Kleenex. Ούτε άλλα υπερτιμημένα, μη άμεσα αναγκαία. Δεν θα πάθετε και τίποτις, διάολε!!!
Και το λέτε παντού βέβαια, σέ όλους, για να κάνουν κι εκείνοι το ίδιο. Και ΙΔΙΩΣ το λέτε ΠΑΝΤΟΤΕ στις ταμίες, φωναχτά εις επήκοον όλων, ότι ΔΕΝ αγοράσατε τα τάδε και τάδε και τάδε γιατί ήταν πανάκριβα.
Θα δείτε πόσο γρήγορα θα εκλογικεύσουν τις τιμές τους!
4. Όταν πετύχει το “κόλπο” -που είμαι σίγουρος ότι θα πετύχει, το έχω δοκιμάσει- το εφαρμόζετε και σε όλα τα άλλα υπερτιμημένα προϊόντα ανάγκης, π.χ. το γάλα, το τυρί κλπ, τα οποία αφού κάνετε το ντόρο σας στο ταμείο, τα αγοράζετε από άλλο μαγαζί, γκρινιάζοντας όμως κι εκεί!
5. Ακάθεκτοι, ακάθεκτες, ακάθεκτα, εφαρμόζετε μετά, με επιμέλεια και επιμονή, την ίδια τεχνική με τα ρουχάδικα {κυρίως τις “μπουτίκ”}, τα παπουτσάδικα κλπ. ΠΑΝΤΟΥ πιάνει.
Εκτός από τα χρήματα που θα εξοικονομήσετε, σας διαβεβαιώ ότι η ευφορία σας, η ευχαρίστησή σας, ότι ΜΕΤΡΑΕΙ κι η δικιά σας βούληση, είναι ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΗ!
Υ.Γ.
Δεν ξέρω πώς σχηματίζεται, τί είδη, και τί ποσότητες απ’ το καθένα, περιέχει το στατιστικό «καλάθι της νοικοκυράς». Δεν είμαι σχετικός, ούτε το έχω δεί κάπου.
Προσπάθησα όμως να εκτιμήσω χοντρικά πόσα από τα είδη {τα πάρα πολλά που περιέχει η έρευνα της κας Κρίστοφερ} αγοράζει-καταναλώνει μιά μέση ελληνική οικογένεια των 3-4 ατόμων.
Και έκανα τους σχετικούς πολλαπλασιασμούς και τις αθροίσεις για να βγάλω το ύψος της ΛΗΣΤΕΙΑΣ που πραγματοποιούν κάθε μήνα οι “ατσίδες”.
Μετά, με την εκτίμηση ότι ο ελληνικός πληθυσμός των 11.000.000 απαρτίζεται από κάπου 3.500.000 “νοικοκυριά” έβγαλα την συνολική ΕΤΗΣΙΑ ΛΗΣΤΕΙΑ.
Έτσι για να έχουμε ένα συγκρίσιμο μέγεθος προς τη ΛΗΣΤΕΙΑ των υπολοίπων «κυρίων» που αναφέρω στην εισαγωγή.
Και ιδού τί βγάζει αυτός ο λογαριασμός:
# Από κάθε “νοικοκυριό” ληστεύουν 143 ευρά το μήνα και το χρόνο 1716 ευρά.
Μέσο “νοικοκυριό” εννοώ, όχι εύπορο. “Νοικοκυριό” που ΔΕΝ σπαταλάει κάτι.
“Νοικοκυριό” που αγοράζει μόνο τα απολύτως αναγκαία από τον κατάλογο της κας Κρίστοφερ.
# Στο σύνολο ληστεύουν 6.006.000.000 ευρά το χρόνο!!! 6 δισεκατομμύρια ευρά.
Κι αυτά, υπενθυμίζω, ΔΕΝ είναι τα συνολικά κέρδη των επιχειρήσεων!
Είναι μόνον όσα ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ με τις υπερτιμολογήσεις.
Τ’ ακούτε κε υπουργέ, κε Στυλιανίδη;
Μήπως τώρα καταλάβατε γιατί τα κάποια ελάχιστα πρόστιμα που τους βάλατε για “εναρμονισμένη πρακτική” δεν τα λογαριάζουν καθόλου;;; Δεν τους δίνουν καμμιά σημασία στην ουσία… Και εξακολουθούν την καταλήστευση.
————
Το παρόν …επόσταρε {κατά το σούταρε κλπ} ο Ναπολέων
Παρατηρήσεις και αντιρρήσεις:
Το εν λόγω ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στις 13/12. Ένα μήνα αργότερα, στέλεχος εταιρείας παραγωγής χαρτιού υγείας (που είχε καταγγελθεί από την κα Κρίστοφερ) έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην Καθημερινή και έλαβε διευκρινίσεις από την συντάκτρια της εφημερίδας που υπέγραφε το κομμάτι. Αυτά για την τήρηση των ισορροπιών.
Την κατάσταση με τις τιμές στα εν Ελλάδι σούπερ μάρκετ την γνωρίζουμε από πρώτο χέρι (στην άδειά μας τσέπη). Δεν είναι απαραίτητες οι συγκρίσεις της κυρίας Κατ Κρίστοφερ, ενώ καθόλου πειστικές δεν είναι οι αιτιάσεις του στελέχους της επιχείρησης που κερδοσκοπεί ασύστολα. Η μόνη αποτελεσματική απάντηση είναι το μποϊκοτάζ των εν λόγω εταιρειών από τους καταναλωτές – πολίτες. Για κάτι τέτοιο όμως χρειάζεται πρώτα απ’ όλα καλύτερη έρευνα αγοράς.
Με άλλα λόγια: “Σκέψου πριν αγοράσεις!”