Lolitopages

Sunday, May 10, 2009

«Δεν είμαι τέρας» λέει η Αμερικανίδα που έκανε ολική μεταμόσχευση προσώπου


Το σθένος να επιδείξει δημοσίως το νέο, μεταμοσχευμένο, πρόσωπό της είχε η 46χρονη Αμερικανίδα Κόνι Καλπ. Ο σύζυγός της την είχε πυροβολήσει εξ επαφής πριν από πέντε χρόνια(ΑΡ/ΑΜΥ SΑΝCΕΤΤΑ)


ΚΛΙΒΕΛΑΝΤ
Η πρώτη Αμερικανίδα στην οποία έγινε ολική μεταμόσχευση προσώπου εμφανίστηκε χθες για πρώτη φορά σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης για να αποκαλύψει το νέο της πρόσωπο και την ταυτότητά της.

«Δεν είμαι τέρας» δήλωσε η 46χρονη Κόνι Καλπ, μητέρα δύο παιδιών, την οποία προ πέντε ετών είχε πυροβολήσει εξ επαφής ο σύζυγός της με αποτέλεσμα το πρόσωπό της όχι απλώς να παραμορφωθεί, αλλά κυριολεκτικώς να τιναχθεί στον αέρα.

Η κυρία Καλπ διατηρούσε, ως τη δημόσια εμφάνισή της, την ανωνυμία της. Το πρόσωπό της είχε καταστραφεί από τον πυροβολισμό κατά 80% και η αποκατάστασή του έγινε δυνατή χάρη στην οικογένεια μιας γυναίκας που δώρισε τα όργανά της αμέσως μετά τον θάνατό της. Οι γιατροί χρησιμοποίησαν μυς, νεύρα, δέρμα και αιμοφόρα αγγεία της νεκρής γυναίκας αλλά και ιστό της για να αντικαταστήσουν τη μύτη, το στόμα, τα χείλη και το πιγούνι της κυρίας Καλπ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο πρόσωπο δεν μοιάζει με αυτό της δωρήτριας, γιατί το σχήμα του άλλαξε από τους μυς και τα οστά της κυρίας Καλπ.

«Καταλαβαίνω ότι ήρθατε να δείτε εμένα.Αλλά νομίζω ότι είναι πιο σημαντικό να επικεντρώσετε το βλέμμα σας στην οικογένεια της δωρήτριας, χάρη στην οποία μπόρεσα να έχω το πρόσωπό της στο δικό μου σήμερα» είπε η ίδια σε συνέντευξη Τύπου στο Κλίβελαντ του Οχάιο.

Ολα αυτά τα χρόνια και παρά τις 30 χειρουργικές επεμβάσεις στις οποίες υποβλήθηκε, η κυρία Καλπ δεν μπορούσε να αναπνεύσει παρά μόνο με μηχανική υποστήριξη, αλλά ούτε και να μασήσει την τροφή της ούτε και να μυρίσει.

«Εδώ είμαι,πέντε χρόνια μετά.Εχω πάλι μύτη» είπε αστειευόμενη. Εξέφρασε την πικρία της γιατί όποτε κυκλοφορούσε στον δρόμο εισέπραττε είτε προσβολές είτε την αντιμετώπιση που θα είχε ένα τέρας.

«Οταν κάποιος έχει μια δυσμορφία,όταν δεν φαίνεται τόσο όμορφος όσο όμορφοι είστε εσείς,μην τον κατακρίνετε,γιατί δεν ξέρετε ποτέ τι του συνέβη» είπε.

Η ζωή της ασθενούς μετά τη μεταμόσχευση έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά. Μπορεί πλέον να φάει κανονικά, να αναπνέει και να μυρίζει, όπως εξήγησε η διευθύντρια πλαστικής χειρουργικής της Cleveland Clinic, στην οποία έγινε η εγχείρηση.

Η χειρουργική επέμβαση για την ολική μεταμόσχευση προσώπου, η πρώτη στις ΗΠΑ και τέταρτη παγκοσμίως, διήρκεσε 22 ώρες. Ηταν δε η δυσκολότερη απ΄ όσες έχουν γίνει ως σήμερα.

«Δύο μήνες μετά τον τραυματισμό μου, οι γιατροί της Cleveland Clinic που με εξέτασαν μου έλεγαν ότι δεν ήταν καθόλου σίγουροι πως θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν το πρόσωπό μου,αλλά ότι θα προσπαθούσαν.Σήμεραέχω μόνο λόγια ευγνωμοσύνης για όλους στην ιατρική ομάδα» είπε η κυρία Καλπ.